...nak anak ke tak nak anak? :P

Wednesday, October 3, 2007

Aku ni macam dah tak ada tajuk lain. Kalau yang dah biasa baca blog aku sure tau aku punya stand pasal anak; nak anak tapi nanti lah. :P

Anyway aku nak citer pasal satu artikel di MSN yang aku baca hari ni, alkisah seorang jejaka tampan berusia 28 tahun telah "memandulkan" dirinya sendiri. Oh bukan buat sendiri lah, mestilah suruh doktor mandulkan. :))))

Dia kata dia tak nak anak. Dia kata dia dah nekad. So kalau dia nak kahwin, itu perkara pertama yang dia akan bagitau. Kalau yang perempuan tak setuju, boleh jalan, dia cakap la.

Kalau nak baca artikel tu boleh ke URL ni:

http://www.msnbc.msn.com/id/21115130/wid/11915773?GT1=10514

Hm.

Apela. Sihat tubuh badan tapi tak nak beranak. Ape, takut kena bayar child support ke?

Itu baru seorang, rasanya kalau sepuluh orang macam dia, dalam masa 20 tahun kadar produktiviti negara sure berkurang. Di Jepun, sebab generasi baru dia tak mau beranak, negara ada masalah untuk bayar pencen golongan warga emas kat sana. Yelah, siapa yang akan bekerja selepas diorang pencen kalau tak ada generasi akan datang? Kalu tak ada orang kerja, siapa nak cari duit utk kerajaan bayar pencen? Ha, kan ke susah tu? (Maaf ye terpoyo sekejap).

Ish ish ishhh..

Tapi terpulang lah, kan ke itu semua hak individu...? Yang pasti, utk "menghasilkan generasi baru" pastinya suatu pengalaman yang istimewa. :P

PS: Aku dah berjaya memasang shelves, kipas baru dan rak baru.. siapa nak datang tengok sila lah ke rumah.. hahhahahhaa....
0 Comments:
Post a Comment
Home
...Baju oh baju~!
...balik kampung...
...kabinet dapur pun boleh buat citer...
...I am always with you...
...tiru macam saya.. :P
...Lost in You?
...Friendly Fire...
...the art of matchmaking.
...Bintang bintang berkelipan...
...Hari ni ke Phuket!
My Web Photo Journal
Aumi's Fotopages
2a interactive
AhsueZ from the Blog
bzz
hyunck
Kondak
Bloggatastic means "blog that is fantastic". Or "fantastic blog". So, it should be fantastic. Haha.
 
Note: This blog will look like crap if you open it using Internet Explorer. Please use Firefox (a.k.a. Mozilla Firefox) to see correctly. Click the button below to get it:-
RSS