...pembedahan plastik?

Sunday, October 7, 2007

Semalam aku tengok berita kat TV3.

Ada one of the minister buat remark pasal witness protection program. Untuk kes fixing judge by one of the legal council, dia mintak witness yang bertanggungjawab utk tampil memberi keterangan.

Hm.

Aku tak nak komen yang pasal witness tu. Tapi aku nak cerita pasal one of the stupidest thing I have ever heard coming from one of the most ignorant minister I have ever seen alive in Malaysia.

Dia kata tak apa. Nanti kita akan beri perlindungan. Siapa yang akan beri perlindungan? Polis? Serious? Aku tak rasa gitu. Anyway, again, this blog is not to question police authority. This is to question that particular minister. Dia kata, kita akan go even further, beri pembedahan plastik pada witness tu, supaya tidak dicam oleh orang lain.

Ahah.

Bongoknye. Kat US, memang ada witness protection program, tapi tak adalah sampai nak buat pembedahan plastik. Kat sana, they are just given a new identity dan dipindahkan ke tempat lain. Identity dulu, terus erase. Start hidup baru.

Dia ingat Malaysia ni Hollywood ke?

Itu belum dulu kes Arwah Adik Nurin (Al-fatihah). Ada siap nak panggil FBI. Lepas tu cerita pasal teknologi enhancing image yang kat CSI tu. Hello~! Tak boleh bezakan fantasi dan realiti ke? Yang kat CSI tu semua ada unit produksi yang settlekan. Ada team computer graphic nak bagi imej tu clear, nak senangkan cerita. All of us know that kalau setakat CCTV biasa yang orang Malaysia biasa letak kat depan kedai tu, gambar nya macam mana la sangat?

Berbalik kepada cerita pembedahan plastik tu, aku rasa baik la dia concentrate pada lawyer yang bongok dalam clip tu. Buat investigation pasal dia. Bukan pasal yang memberi maklumat. Yang jadi kesalahan sekarang orang yang dalam clip tu. Macam tu punya clear pun lagi nak berdolak dalik.

Emo pulak.

Aku bukan nak kata aku ni anti-kerajaan, tapi aku sebenarnya patriotik. Pada aku, orang yang menjadi pemimpin, kenalah orang yang bijak. Bukan peghak...
0 Comments:
Post a Comment
Home
...hari lepak...
...nak anak ke tak nak anak? :P
...Baju oh baju~!
...balik kampung...
...kabinet dapur pun boleh buat citer...
...I am always with you...
...tiru macam saya.. :P
...Lost in You?
...Friendly Fire...
...the art of matchmaking.
My Web Photo Journal
Aumi's Fotopages
2a interactive
AhsueZ from the Blog
bzz
hyunck
Kondak
Bloggatastic means "blog that is fantastic". Or "fantastic blog". So, it should be fantastic. Haha.
 
Note: This blog will look like crap if you open it using Internet Explorer. Please use Firefox (a.k.a. Mozilla Firefox) to see correctly. Click the button below to get it:-
RSS